حمل و نقل بین المللی و ترکیبی ( راه آهن ، دریائی ، جاده ای کالا و فورواردری) نوشته های خودمونی
 

متن کامل  دو قرن سکوت سرگذشت حوادث و اوضاع تاریخی ایران در دو قرن اول اسلام  از حمله عرب تا ظهور دول

دو قرن سکوت
سرگذشت حوادث و اوضاع تاریخی ایران در دو قرن
اول اسلام  از حمله عرب تا ظهور دولت طاهریا
عبدالحسین زری نکووب
چاپ اول: ۱۳۳۰ جامعه لیسانسیه هاای دانشسرای عالی 
چاپ دوم: ویرایش دوم ۱۳۳۶ انتشارات امیر کبیر 

ادامه نوشته

نگرش و سیر تحول برنامه ریزی ( استراتژیک)

1- ارتجاعی .........

مرتجعان نه از شکل موجود پدیده ها رضایت دارند و نه در مسیری که این پدیده ها طی میکنند ...به عبارت دیگر گذشته گرایان وضعیت گذشته را نسبت به حال ترجیح میدهند و اعتقادشان این است که جریان امور با گذشت زمان بدتر می شود نه بهتر ....این گروه از افراد در سازمان همیشه افسوس روزهای خوب را در دل دارند و از اینکه جریان امور به سمت و سوی دیگر است احساس نگرانی میکنند . 

برنامه ریزی از پایین به بالا ............

این حس درونی , فلسفه مدیریتی این گروه از افراد را ارتجاعی و واپس گرا می سازد

2- گرایش غیر فعال یا گرایش حال :

افراد غیر فعال از آنچه که وجود دارند راضی هستند ...آنها علاقه ای به بازگشت به وضعیت پیشین را ندارند و از تغیر امور نیز دلخوش نیستند .. بنابراین سعی میکنند از تغییر جلو گیری کنند هدف آنها  بقاء و ثبات است و شعارشان اغلب این است که وضع موجود بر وفق مراد و نیازی به تغییر نیست .ایشان از موقعیتی که دارند راضی ومداخله در جریان امور و روند وقایع و رخدادها ؛ به ندرت نتیجه بهبود در بنگاه های اقتصادی را میدهد .

مدیران اینگونه سازمانها ؛ موج سوارانی هستند که سرنوشت خود را به جریان باد و تلاطم امواج سپرده اند . غافل از اینکه تغییری در جریان باد و افراشت موجی مطلاطم ؛ ایشان را واژگون خواهد کرد

3- گرایش فعال ...یا آینده نگر گرایی

در حال حاضر سبک فراگیر مدیریتی , گرایش فعال میباشد . طرفداران این نوع گرایش از بازگشت به وضعیت پیشین , یا رضایت دادن به حال ؛ خشنود نیستند . آنها شدیدا معتقدند که که آینده از حال و گذشته بهتر خواهد بود ..

پس دوست دارند تغییر را شتاب دهند و از فرصتهای ناشی از آن بهرمند شوند ....لذا سعی میکنند بر  امواج سوار شده و در جستجوی موج پیشاهنگ هستند تا زودتر از همه به جایی که موج میرود , برسند ....سپس برای خود حقی ایجاد کنند و از هر کسی که دیر تر میرسد عوارض بگیرند

اینان در جستجوی بهترین , به همه ابزارها علم و تکنولوژی متوسل میشوند آنها شیفته روشهای علمی مقداری , مثل برنامه ریزی خطی , طرح ریزی برنامه ریزی و بودجه بندی , تجزیه و تحلیل ریسک ؛ و مطالعات کاهش هزینه هستند .

در این بخش تکیه بر آزمایش , و بر تجربه اهمیتی نمیدهند ...و به خلاقیت بیشتر اهمیت میدهند ...و دوست دارند در داشتن  چیزهای نو پیش قدم باشند .

یعنی بزرگ شدن و داشتن بیشترین سهم از بازار

آماده شدن برای آینده

برنامه ریزی در یک سازمان فعال : برنامه رییزی بر روی کارهای که در آینده باید انجام پذیرد

تهدیدات محیط را به حداقل رسانده و یا از آن اجتناب میکنند وبیشتر در فکر از دست ندادن فرصت ها هستند

آنها اشتباه های ناشی از اقدام ها را کم هزینه تر از اشتباه های عدم اقدام می دانند و برای فعالان از درجه اهمیت بیشتری نسبت به راکد ها  اعتبار قائل هستند .

برنامه ریزی از بالا به پائین .........

4- روش تعاملی :

این گرایش از کوشش های خود آگاهانه برای تدوین یک روش شناخت مدیریت و برنامه ریزی که ریشه در عصر سیستم ها دارد  سچشمه میگیرد .

پیروان این گرایش مدیریتی بازگشت به گذشته را نمیپسندند و با وضعیت فعلی هم موافق نیستند و آینده پیش رو. را هم نمیپذیرند

طرفداران تعامل , اعتقاد دارند که آینده عمدتا تحت تاثیر آفرینندگی است .از این جا مفهوم تعاملی برنامه ریزی بعنوان طراحی آینده دلخواه و ابداع راه های پدید آوردن آن حاصل میشود

آنان اعتقاد دارند که آینده , به آنچه که ما تا آن زمان انجام می دهیم بستگی دارد ... و بر این باورند که خلاقیت و کارآفرینی بیشترین نقش را دارا خواهد بود لذا مفهوم برنامه ریزی تعاملی را میتوان " طراحی آینده دلخواه و ابداع راه های پدید آورنده آن دانست .

اینان بر این اعتقادند که باید آینده را ساخت ! بدین ترتیب آینده سازان سعی می کنند از تهدید ها , پیش گیری کنند و نه فقط با آن مقابله کنند همچنین به دنبال فرصت هستند و نه فقط استفاده آن

 واین یعنی فرصت سازی لذا میتوان گفت ایشان بنیاد گرا هستند و بدون تغییر در زیر ساختها رو بناها را تغییر می دهند و در برابر امواج مقاومتی ندارند و سعی شان این است که بر امواج سوار شوند و یا بر قله موج خود نمایی کنند لذا در گروه برنامه ریزی میکنند :

1- کوتاه مدت ( یکساله )

2- میان مدت ( 1/3 ساله )

3- بلند مدت 3( الی 5 ساله )

دو قرن سکوت زرینکوب قسمت  آخر  متن کامل....حمله اعراب جاهلی به ایران

قسمت آخر دو قرن سکوت

ادامه نوشته

دو قرن سکوت زرینکوب قسمت  هشتم  متن کامل....حمله اعراب جاهلی به ایران

دو قرن سکوت قسمت هشتم

ادامه نوشته

دو قرن سکوت زرینکوب قسمت  هفتم متن کامل....حمله اعراب جاهلی به ایران

دو قرن سکوت قسمت هفتم

ادامه نوشته

دو قرن سکوت زرینکوب قسمت  ششم متن کامل....حمله اعراب جاهلی به ایران

دو قرن سکوت زرینکوب قسمت  ششم متن کامل....حمله اعراب جاهلی به ایران

ادامه نوشته

دو قرن سکوت زرینکوب قسمت  پنجم متن کامل....حمله اعراب جاهلی به ایران

/ دو قرن سکوت
افسانه ای بیش نباشد اما در هر حال چنین افسانه ای برای تحریک دشمنی و کوینه جمویی
ایرانیان صل حجویی کوه در شهرها و دیه های خود در کونار اعراب م یزیسته اند بهانه خموبی
م یتوانسته است باشد.

ادامه نوشته

دو قرن سکوت زرینکوب قسمت چهارم متن کامل....حمله اعراب جاهلی به ایران

همین رهگذر م یدانند.  اما آبنچه از قراین برم یآبید این پنممدار را بممه سممختی رد م یکونممد.
رضایت و حتی اقدام او در قتل ابوسلمه خلل کوه به تشیع متهم بود،

ادامه نوشته

دو قرن سکوت زرینکوب قسمت سوم  متن کامل....حمله اعراب جاهلی به ایران

رفتار فاتحان
داستان هایی کوه در کوتا بها درین باب نقل کورده اند شگفت انگیز است و بسا کومه ممایه
حیرت  و تأثر می شود.  نوشته اند کوه فاتحان سیستان عبدالرحمن بن سمره سنتی نهاد کوه
۱ اما گویا سوسمارخواران گرسنه چشم،  از خوردن راسو و جژ « د راسو و جُژژ را نباید کوشت »
نیز نمی توانستند خودداری کونند.  در فتح مدائن نیز عربان نمونه هایی از سادگی و کوودنی
خویش را،  نشان دادند.

ادامه نوشته

دو قرن سکوت زرینکوب قسمت دوم متن کامل

/ دو قرن سکوت
در درستی روایتی کوه حمزه و ابن اثیر و دیگران درباره مدت  فرمانروایی زنگیان در یمممن
آبورده اند و نیز درباره تعداد و توالی فرمانروایان آبن ها تردید کورد.

ادامه نوشته

متن کامل دوقرن سکوت ....حمله اعراب به ایران ...زرینکوب

اعتراف از نویسنده
نوشتن مقدمه ای بر این چند صحیفه شاید کوار زاید و ب یفایده ای به نظر آبید .  اما چممه
باید کورد ؟  بسیاری از خوانندگان عادت  کورده اند کوه حد و ارزش کوار نویسنده را از مقممدمه
کوتب او بجویند .  این عادت  اگر پسندیده و سمودمند باشمد از آبن روسمت کومه نم یگمذارد
خواننده کونجکاو و نکته یاب وقت خود را در مطالعه آبنچه مبتذل و بیفایده است به هممدر
دهد .
از آبنچمه « د سمبب تمألیف کوتما ب » لیکن همین امر نویسنده را وا م یدارد کومه در بیمان
موجب علقه او به موضوع کوتابش شده است ،  از آبنچه فقط به خود او و بمه زنمدگی درون
او مربوط است ،  با خواننده سخن بگوید .  از همین جاست کوه افمزودن مقمدمه ای بمر یمک
کوتا ب،  برای نویسنده غالباً  کواری دشوار و ب یفایده و ملل انگیز به نظر می آبید…
… در تاریخ ملک یقین چیست ؟
ادامه نوشته


 
  BLOGFA.COM