ساختار سازمانی behavior organization
مفهوم ساختار سازمانی
ساختار سازمانی، بهعنوان پیش برنده استراتژی سازمان، مرکب از عناصر، روابط بین عناصر و ساختار روابط بهعنوان مجموعهای از واحدها بوده که آن را تشکیل میدهد. ساختار، ترکیب روابط بین عناصر سازمانی بوده که شامل فعالیتهای سازمانی است.نگاه سیستمی سازمان به ساختار نشان میدهد که عناصر سختافزار از یک طرف و عناصر نرمافزار از طرف دیگر سازمان را تشکیل میدهند. در زمینه شناسایی موارد سهگانه باید گفت بعد سلسله مراتبی، بعد فعالیتها و وظایف ویژه و بعد فراگیری و مرکزیت، مفهومی منحصربهفرد محسوب میشود.